فیلم «صیاد» علاوه بر روایت برشی از زندگی شهید علی صیاد شیرازی، به نوعی جراحی تخصصی تاریخ دفاع مقدس است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ،فیلم «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی چندین تابوشکنی جسورانه در خود جای داده است، اینکه کاملا بی طرفانه به رئیسجمهور و فرمانده کل قوای آن […]
فیلم «صیاد» علاوه بر روایت برشی از زندگی شهید علی صیاد شیرازی، به نوعی جراحی تخصصی تاریخ دفاع مقدس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ،فیلم «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی چندین تابوشکنی جسورانه در خود جای داده است، اینکه کاملا بی طرفانه به رئیسجمهور و فرمانده کل قوای آن دوره آقای بنی صدر میپردازد.
اینکه بزرگترین ابهام در اذهان عمومی در مورد چگونگی تعامل ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس را عریان میکند.
اینکه، قالب مردم از اقدام به ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی در آن دوره اطلاعی ندارند ولی در این فیلم، ما را با انبوهی از اطلاعات مواجه میکند؛ و اینکه با خوش ذوقی از همسر بودن علی سرابی و مارال بنی آدم (بازیگران نقش علی صیاد شیرازی و همسرش) در دنیای واقعی استفاده کرده و با نشان دادن سادهترین و پیش افتادهترین مهرورزیهای زن و شوهری در فیلم، به سرعت باعث ایجاد حس همدلی بین مخاطب و فیلم میشود.
جلوههای ویژه و مدیریت تصویربرداری عالی (مخصوصأ تصاویر نبردهای هوایی)، استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی صدای واقعی قهرمانان داستان بر روی صدای هنرپیشههای فیلم استفاده نموده، یک نوآوری و خوش سلیقگی نادر است که مخاطب را متحیر ساخته و سر ذوق میآورد.
پرداختن به تابوهایی که هر فیلمسازی جسارت پرداختن به آنها را ندارد و استفاده همه جانبه از همه توان و امکانات، یک فیلم جذاب بوجود آورده است، باعث شده تا شانس این را داشته باشد در بخشهای بهترین تهیهکننده، جلوههای ویژه، کارگردانی، طراح گریم و مدیریت تصویربرداری، کاندیدهای دریافت سیمرغ چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر باشد.
منبع:خبرگزاری انا